The store will not work correctly when cookies are disabled.
ℹFör närvarande har vi problem med vårt telefonsystem och det kan därför vara svårt att nå oss. Kontakta oss gärna via vårt formulär på hemsidan: https://www.pearsonclinical.se/kontaktformular
ℹFrån och med den 15 maj utvecklas din inloggningssida.Läs mer
På den här utbildningen kommer du att få möjlighet att fördjupa dina kunskaper om CELF-5 och vässa din förmåga att tolka testresultat. Med utgångspunkt i olika patientprofiler kommer utbildningsledaren att leda diskussioner om tolkning av testresultatet ur olika perspektiv. Kursledaren presenterar fiktiva fall och kursdeltagarna har möjlighet att ta upp och diskutera avidentifierade patientfall för fallkonsultation och feedback.
Målgrupp
Leg psykolog, leg logoped eller personer som gått en behörighetsgivande utbildning i CELF-5. Erfarenhet av att utreda med CELF-5.
Förberedelser Som underlag inför fallkonsultation ber vi dig att skicka in frågor till logoped@hanne.se.
Seminarieledare Hanne Uddling
Bokningsvillkor Bokningen är bindande och antal platser är begränsade. Vid förhinder att delta, glöm inte att avboka din plats senast 4 veckor innan kursstart. Avbokning görs skriftligen och snarast till oss (klicka här för kontaktformulär) senast 4 veckor innan kursstart. Sker avbokningen senare än 4 veckor före utbildningens start, debiteras 50 % av kursavgiften. Vid för få anmälda kan kursen ställas in och kursavgiften återbetalas. Faktura skickas per post. Betalningsvillkor är 30 dagar netto. Alla priser är exklusive moms.
Hanne Uddling
Hanne Uddling är legitimerad logoped med lång erfarenhet av arbete med barn och ungdomar med språkstörning oh dyslexi. Sedan 25 år driver hon företaget Logoped Hanne AB med säte i Eskilstuna. Förutom arbetet med utredning och behandling är hon en efterfrågad föreläsare i ämnen som språkstörning, språkutveckling och dyslexi. Hon har skrivit boken ”Grattis du har du dyslexi” som förklarar vad dyslexi är för ungdomar 12-25 år.
”Varje möte med ett barn eller ungdom som möter svårigheter i skolan är lika spännande och givande även efter 35 års arbetsliv. När jag får möjlighet att se en människas funktionssätt och sedan kan hjälpa till att förklara hur anpassningar och träning bäst kan planeras vet jag att min insats kan påverka en ung människas liv. Det känns meningsfullt.”